Έκθεση παρακολούθησης της εκπαίδευσης και της κατάρτισης της Commission για το 2017.

Πρόκειται για την ετήσια σημαντικότερη έκδοση της Επιτροπής σχετικά με την εκπαίδευση και την κατάρτιση στην ΕΕ.

Σημαντικό στοιχείο της ατζέντας της ΕΕ για μια έξυπνη, βιώσιμη και χωρίς αποκλεισμούς ανάπτυξη, είναι η προαγωγή της εκπαίδευσης και της κατάρτισης στην Ευρώπη. Η έκθεση παρακολούθησης της εκπαίδευσης και της κατάρτισης, με τη διεθνή σύγκριση και τις αναλύσεις ανά χώρα που περιέχει, τροφοδοτεί τη συζήτηση για θέματα προτεραιότητας στον τομέα της εκπαίδευσης και της κατάρτισης καθώς και τον διάλογο των κρατών μελών σχετικά με τις εθνικές εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις.

Επισημος δικτυακός τόπος εδω

Βασικοί δείκτες

Βασικά σημεία

  •  Το ποσοστό μαθητών με χαμηλές επιδόσεις στις φυσικές επιστήμες, στα μαθηματικά και στην κατανόηση κειμένου, όπως μετρήθηκε από το πρόγραμμα PISA 2015 είναι μεγαλύτερο από τον μέσο όρο της ΕΕ και είναι ιδιαίτερα υψηλό μεταξύ των μαθητών που προέρχονται από οικογένειες μεταναστών. Το φύλο και η κοινωνικοοικονομική κατάσταση επηρεάζουν σημαντικά τις επιδόσεις των μαθητών.
  •  Το ποσοστό ολοκλήρωσης της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης είναι υψηλό, αλλά το ποσοστό απασχόλησης των πρόσφατων αποφοίτων παραμένει χαμηλό και οι μακροοικονομικές αναντιστοιχίες δεξιοτήτων εξακολουθούν να υφίστανται, οδηγώντας σε σημαντική εκροή ατόμων με υψηλού επιπέδου δεξιότητες.
  •  Νέα μέτρα πολιτικής στοχεύουν στην ενίσχυση της ποιότητας της σχολικής εκπαίδευσης, αλλά οι προσπάθειες για την επίτευξη μεγαλύτερης αυτονομίας και αποδοτικότητας φαίνεται να είναι ανεπαρκείς.
  •  Η Ελλάδα καταβάλλει σημαντικές προσπάθειες για να παράσχει εκπαίδευση στα παιδιά των προσφύγων, αλλά εξακολουθούν να υπάρχουν πολλές προκλήσεις όσον αφορά την ένταξή τους στη γενική εκπαίδευση.
  •  Η μεταρρύθμιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης σημειώνει πρόοδο, αλλά υπάρχει περιθώριο για περαιτέρω αύξηση της ελκυστικότητάς της και για ενίσχυση της συμμετοχής.

ολόκληρη τη έκθεση της Ευρωπαικής επιτροπής –> monitor2017-el_el